تشکل های غیردولتی فعال در امر مبارزه با مواد مخدردر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 

  
  دبیر شورا ضمن تشکر از فعالیت های تشکل های مرتبط با شورا نکاتی در خصوص هرچه فعال تر شدن آنها در زمینه پیشگیری ، درمان و کاهش آسیب متذکر گردید . دبیر شورا همچنین اعلام نمود در صورت فعالیت های خوب و قابل قبول و ارائه گزارش مستند و دقیق ، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز حمایت های خوبی در زمینه های مادی و معنوی از تشکل ها به عمل خواهد آورد .

 در ادامه دبیران و نمایندگان هر یک از سازمان های مردم نهاد نقطه نظرات خود را در برنامه های پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر بیان نمودند .

دبیر انجمن پیام حق گفت مناسب است از روحانیون و وعاظ نیز در برنامه های تشکل ها استفاده نمود .

دبیر جمعیت پیام روشنی ضمن انتقاد از عدم حضور نماینده تشکل ها در جلسات فرهنگی به صورت مرتب اعلام نمود فعالیت تشکل ها در بعضی از موارد از دستگاه های عضو شورا نیز بهتر بوده است.

دبیر انجمن فکر برتر بیان نمود ، باید از تشکلهایی که نوپا هستند حمایت شود تا آنها بتوانند فعالیت های خود را گسترش دهند .

دبیر انجمن علمی دکتر چمران گفت : بهتر است فعالیت های تشکل ها با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام شود تا شورا نیز بتوانند از برنامه ها حمایت نماید . مطمناً تشکل هایی که بیشتر فعالیت می کنند باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند .

حدادی دبیر جمعیت عصر سبز گفت : سهم بودجه تشکل ها در ادارات عضو شورا باید مشخص و به تشکل ها اعلام شود تا بتوان برنامه های خود را با همکاری ادارات اجرایی نمایند .

دبیر جمعیت کانون فرهنگی اردکان بیان نمود باید تمامی شهرستان های استان را در زمینه تشکل ها فعال نمود و همچنین تعامل خوبی با تشکل های سایر استان ها داشت .

دبیر جمعیت فرصت زارچ گفت : علیرغم فعالیت های خوب انجام شده از ابتدای سال تاکنون متأسفانه هیچگونه بودجه قابل توجهی به تشکل ها تخصیص پیدا نکرده است .

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرستان یزد گفت : خوشبختانه بلوغ خوبی در تشکل ها به وجود آمده است و پیشنهاد می شود کارگروه آموزشی در تشکل ها شروع به فعالیت نماید .

در ادامه جلسه توضیحاتی از طرف آقای کارشناس فرهنگی شورا در خصوص سؤالات برخی از تشکل ها ارائه گردید و سپس تشکل های غیر دولتی حاضر در جلسه آقای علی اکبر حدادی را با پنج رأی از یازده رأی داده شده به عنوان نماینده تشکل ها برای حضور در جلسات کمیته فرهنگی و پیشگیری شورا انتخاب نمودند .



پس از بحث و تبادل نظر در پایان جلسه مقرر گردید تشکل ها برنامه های اجرایی خود را برای سال آینده جهت تصویب در کمیته مربوطه به شورا ارسال نمایند .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا